niedziela, 14 grudnia 2014

Landing Page - czyli jak stworzyć stronę docelową.

Zostaw komentarz

Jak stworzyć Landing Page o wysokiej konwersji?


Poprawna strona docelowa (landing page) jest zaprojektowana aby skupić uwagę odwiedzającego i zachęcić go do podjęcia natychmiastowej akcji. Strona docelowa powinna być stworzona do konwersji ruchu do sprzedaży, pozyskania istotnych informacji o potencjalnych klientach, uzyskania nowych użytkowników mediów społecznościowych, adresów e-mail i rejestracji do listy mailingowych. Wygląda to dosyć prosto, ale zbyt często firmy nie spędzają dużo czasu i pieniędzy na tworzenie wybitnych stron docelowych.


Czym dokładnie jest strona docelowa?


Jeśli używasz wyłącznie strony startowej jako strony docelowej, bądź pewny, że tracisz cenne ruch prowadzący do sprzedaży. Strona główna witryny internetowej jest przeznaczona do ogólnego użytku i wyjaśnia, czym zajmuje się Twoja firma. 

Wyobraź sobie, strona główna jest jak okno sklepowe: kupujący mogą zatrzymać się i podziwiać produkty, ale jeśli firma nie może angażować się w zainteresowanie kupującego, to prawdopodobnie nigdy nie zobaczysz go ponownie. 

Strona docelowa, z drugiej strony, może być uznana za "otwarte drzwi". Jest to strona, która pojawia się w samodzielnym odpowiedzi na kliknięcie w reklamę lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, angażuje się bezpośrednio z potencjalnym nabywcą i przechwytuje dane do generowania możliwości sprzedaży.


Dlaczego komercyjna witryna potrzebuje landing page?


Dobra strona docelowa koncentruje uwage uzytkownika i zapisuje informacje kontaktowe. Nie ma sensu generowania ruchu, jeżeli nie możesz przekonwertować zainteresowanych uzytkowników do zysku ze sprzedazy. Strona docelowa powinna skutecznie kierowac kampanie marketingowa miec ciekawa oferte i wezmawanie do dzialania "call to action". Po prostu nigdy nie powinno sie rozpoczynac zadnej kampanii reklamowej w internecie bez strony docelowej.

Jak stworzyć stronę docelową?


Przed rozpoczęciem kampanii reklamowej i założeniem strony do przechwytywania ruchu, należy zadać sobie pytanie, co oczekujesz od potencjalnych klientów, gdy znajda się na stronie internetowej. Czy chcesz im zaprezentować najnowsze produkty, które masz do zaoferowania? Czy chcesz, aby zapisali się do listy mailingowej? 

Bez względu na cel jaki będzie mieć Twoja strona docelowa do osiągnięcia, oznacza, że ​​może być ustanowiony do szybkiego i bezpośredniego ruchu w sposób, który zwiększa skuteczność marketingu online. Jeśli chcesz strony docelowej, aby konsekwentnie dostarczać wyników, spróbuj zachować następujące kwestie:

 1. Krótkie i proste jest najlepsze: Strony docelowe powinny odpowiedzieć na potrzeby odwiedzających szybko i łatwo. Utrzymać docelową stronę bez zbednego bałaganu, ma być przejrzyście i precyzyjnie. 

 2. Upewnij się, że oferta jest przekonywująca i jednoznaczna, pamiętaj aby strona docelowa posiadała linki społecznościowe, umożliwiające odbiorcom udostępnianie treści o twojej ofercie w mediach społecznościowych. Pamiętaj o "call to action". Umieść przycisk pozwalający na realizację celu landing page w widocznym miejscu już na pierwszym ekranie. Jeśli strona jest długa powtórz go na każdym następnym ekranie oraz na każdej podstronie. Przycisk "call to action" powinien być widoczny cały czas. 

 3. Można również korzystać z wielu stron docelowych dla poszczególnych kampanii. Na przykład, jeśli masz stronę internetową sprzedającą buty, zadbaj o różne strony docelowe dla każdego z typów demograficznych, np. Strona docelowa dla nastolatków Strona docelowa buty damskie/męskie Strona docelowa buty sportowe Strona dla ofert wyprzedażowych i promocyjnych


Na pewno powinieneś rozważyć budowę strony docelowej jeżeli...


  • Zaczynasz kampanie PPC 
  • Promujesz nowy produkt Chcesz wzmocnić reklame offline (prasa, radio, TV, billboard, ulotki, foldery itp.) 
  • Zaczynasz budowe listy mailingowej 
  • Chcesz dotrzeć do konkretnego typu klienta 
W zależności od typu Landing Page oraz interesujących Cię celów marketingowych może on służyć do rozpoczęcia procesu zakupu, rejestracji w serwisie, wzmocnienia marki, pozyskania danych kontaktowych czy rozdystrybuowania informacji o ofercie. Możliwości Landing Page ogranicza jedynie Twoja wyobraźnia. Tylko od Ciebie zależy czy i jak wykorzystasz Landing Page.

Testuj...


Aha i jeszcze jedno… testuj! Nawet gdybyśmy przeczytali tuzin książek o usability i kolejny tuzin tutoriali o budowie udanego landing page’a, to nic tak nam nie pomoże, jak indywidualne testy. Landing page to wiele elementów wpływających na ogólne wrażenie, a przede wszystkim na decyzje zakupowe. I tak naprawdę każdy z nich można testować – treść, nagłówki, wielkość obrazka, wielkość buttona CTA, ilość punktorów, miejsce zakładek… 

Tylko ciągłe sprawdzanie, testowanie i poprawianie zagwarantuje, że landing page będzie stawał się co raz bardziej skuteczny i opłacalny. Na koniec krótkie podsumowanie, czyli infografika(kliknij aby powiększyć) jak powinna wyglądać dobra strona docelowa i najlepsze praktyki.

 
żródło: landingi.com


Prezi daje odwiedzającym tylko tyle, aby uzyskać istotę produktu, tego, co firma prezentuje na pierwszy rzut oka. Użytkownik ma możliwość dowiedzieć się więcej jeśli przewinie stronę w dół .




  • Squarespace prezentuje kilkustronnicowy slider landing page.
    Polecam także serwis themeforest a w nim więcej przykładowych landingów oraz szablony do pobrania.
    Jeżeli nie masz czasu aby samemu stworzyć landing page, zachęcam do odwiedzin strony eb-studio.pl gdzie można zlecić wykonanie profesjonalnej strony docelowej.

    0 komentarze:

    Prześlij komentarz